Po trase legendárního závodu Malevil Cup

Projet se z Jablonného v Podještědí po části trasy Malevil Cupu, tedy nejtěžším závodě v Lužických horách, je výzva i pro velmi zdatné cyklisty. Trasu lze zjednodušit po přilehlých cestách a silničkách a vynechat tak náročné stoupání a klesání v těžko přístupném terénu. Tuto variantu trasy doporučujeme pouze zkušeným jezdcům na horských kolech. Start/ Cíl: […]

Podél Nisy do Kryštofova Údolí

Výlet, který nám ukáže dominanty Hrádecka-Chrastavska stejně tak jako malebnou krajinu pod Ještědem. Díky relativně příjemnému terénu s jediným náročným úsekem stoupání je vhodný i pro rekreační cyklisty, co ocení rozmanitost a nečekané výhledy. Start/ Cíl: Chrastava – CT 22M Hřebenovka po ulici Vítkovská – Václavice odbočit doprava CT 3069 M – Uhelná – Hrádek […]

Na Oybin, nejznámější místo Horní Lužice

Středně náročný výlet nás zavede do romatické krajiny v okolí hradu a kláštěra Oybin, klikatými pasážemi pod horou Hvozd, náročnějšími horskými pasážemi na hranice se Saskem, půvabnou krajinou Žitavských hor zpět do Hrádku. Start/Cíl: Hrádek n.Nisou – CT 25 – Horní Sedlo – Polesí – CT 25M (Hřebenovka) – Petrovice doleva – CT 241 (Hřebenovka) […]

Podél Ploučnice za filmovými místy

filmová místa pusté kostely s čerty nejsou žerty

Pohodový výlet nás podél Ploučnice dovede až do Zákup s krásným zámkem, letním sídlem císařského rodu Habsburků. Zpět se vydáme přes vesnickou památkovou zónu Velenice se zachovalými podstávkovými domy a s nespočtem sklípků vydlabaných ve skalách, podél řeky Svitávky k Pekelným dolům a Pustým kostelům, kam filmaři zasadili děj nejedné pohádky, až do Svojkova s […]

Za krásami Krásnolipska

Náročnějsí výlet nás zavede k nejkrásnějším místům v Krásné Lípě a okolí, pod Vlčí horu, do údolí řeky Křinice, do hlubokých lesů pod Karlovu výšinu a okolo větrného mlýna Světlík zpět na náměstí, kde se můžeme osvěžit v kavárnách či douškem skvělého piva. Start/Cíl: Krásná Lípa, parkoviště u nádraží – Pražská ul – Křinické náměstí […]

K pramenům Ploučnice

Středně náročný výlet nás zavede do kouzelné krajiny pod Ještědem, užijeme si pohodlnou jízdu po cyklostezce Ploučnice a úžasné pohledy na dominantua symbol Libereckého kraje. Zavítáme i do míst téměř neobjevených turisty i do míst, která se proslavila ve filmu. Start/ Cíl: Stráž pod Ralskem, nám. – CT 241 – Dubnice – dále CT 21 […]

Divokou přírodou okolím Studence

Projedeme se divokou krajinou pod Studencem, mírumilovným městečkem Chřibskou s řadou roubených staveb, podél řeky Kamenice zpět do České Kamenice, kde se můžeme odměnit v knížecím pivovaru. Start/ Cíl: Česká Kamenice, náměstí – CT 21 směr Studený – Kunratice dále po CT 3052 – Studený – Dolní Chřibská – Chřibská – Horní Chřibská, odb. na […]

Na kole za rozhlednou s korunkou

Náročná trasa na Jedlovou horu, vedená převážně po lesních cestách a málo frekventovaných silničkách hlubokými lesy s táhlými stoupáními a prudkými sjezdy. Start/ Cíl: Jiřetín p.Jedlovou, nám – CT 3015 – Tolštejn, zříc. dále TZ červená směr Jedlová – Jedlová, rozhl. – zpět na CT 3015 – Hraniční rybník doleva – CT 21 – Nová […]

Po stopách Pyšné princezny za výhledy na Klíč

Západní stranu Lužických hor s nejznámějšími Varhanami a s nejhezčím výhledem na horu Klíč nad Polevskem si projedeme náročnější trasou s nebývale strmými výšlapy a stejně strmými sjezdy až k Nové Huti, kde nás poté čeká pozvolnější úsek podél řeky Kamenice až pod Pustý zámek. Náročný výšlap na okolo Břidličného vrchu a sjezd do Prysku […]

Za romantikou k hoře nejvyšší

Hlubokými lužickohorskými lesy až pod horu nejvyšší, pod Luž. Lesní vůně, mrazivé vody Naděje, pozůstatky technických památek na Juliovce, stejně tak jako tradiční venkovské domy uchvátí každého vnímavého cyklistu. Start/ cíl: Nová Huť, parkoviště – CT 3007 směr Rousínov, po 4,5 km odbočit na červenou TZ doleva – Milštejn, zřícenina, dále po zpevněné cestě – […]

Napište nám. Rádi vám poradíme.

Plánujtete cestu do Lužických hor nebo hledáte inspiraci?
Napište nám. Rádi Vám odpovíme na Vaše dotazy a doporučíme to nejlepší z našeho kraje.